Nuffnang Ads

Thursday 8 May 2014

hati risau

salam jumaat

lama tak bersiaran. ...sekarang ni hatiku risau tak menentu memikirkan kesihatan abahku yang tak berapa sihat...siapa tak sayang ahli keluarga...walaupun dulu abah aku ni terkenal dengan garangnyer tapi sebenarnya hatinya sangat lah baik tak pernah pun dia membiarkan adik beradik aku tak cukup makan pakai bab pelajaran semua complete. Tambah lagi ibu aku seorang suri rumah sepenuh masa.

Kadang - kadang duk drive balik sorang2 tu mulalah terngiang2 kat telinga ni .....belajar belajar jangan jadi macam abah....esok ada pelajaran dapat keje bagus saper yang senang ko jugak....jangan jadi macam aku ni keje panjat tiang panas hujan.....sob...sob...

sekarang emak tinggal kat ijn kesian mak aku...tapi nak buat camner....keje kena keja gak...perempuan lagilah ada anak suami....tangungjawab...nasib baik dapat suami yang memahami sanggup hantar pergi balik aku ker IJN sebab aku bab jalan ke kl ni failed.....walaupun apapun doktor cakap hati penuh harapan tapi siapalah kita untuk tahu apa yang Allah tentukan.....

Bila lepas emak melawat jer mesti hatiku berdebar2 memikirkan macam mana kesihatan abah ....makin ok makin tak ker ....hanya doa anak2 jer dapat dikirimkan....

hari ni juga aku cuba untuk pergi ke IJN sendiri....demi semua orang yang tersayang tak tertahan rasanyer nak tengok abah sebab minggu ni full aku keje sebab keje petang...aku lunch call petang ni gak aku gerak tapi balik aku suruh suami aku datang dengan nayli amik aku jalan balik tak confident...huhu...suka hatilah nak cakap aku poyo ker.....

walaupun hari ni hari ibu tapi hari2 bagi aku hari ibubapa kita sebab tanpa mereka siaplah kita di dunia ni....






Ya Allah besar sungguh dugaan ini aku hanya hambaMU yang kerdil lagi hina










No comments:

Post a Comment