Nuffnang Ads

Saturday, 22 March 2014

antara hobi pelik dan kreatif

tengok tajuk tu  mesti pikir apa lak nak diceritakan ni.....minggu lepas en abe adalah hint cakap nak beli barang untuk aku.....apa yer ..nape nak belikan ni....rasanyer besday lama lagi....tak pelah best je kalau orang nak bagi hadiah ni.....

 lepas tu hari dinanti telah tiba.....tak sabar nak tengok apa dia.....taknak bagi tengok mula2....dah bagi hint lepas tu tak nak tunjuk lak apa kes ni.....rupa2nya nak bagi jam dekat aku....aku punyer jam jenama apa yer....alih2 tengok jam tu jenama QUDS .....keluar lah dari mulut aku kenapa jam jenama apa ni cap ayam ker...belilah jam jenama BONIA ker....GUESS ker.....MICHAER KORS.....ke..nanti orang ingat pakai jam dekat pasar malam.....berlagak ko syida ek......ish tak sayang mulut lah aku ni buat cik abe tu sentap jer.....mulut aku ni memang tak bertapis sikit...ish...ish...


cik abe cakaplah jam ni lain daripada yang lain tau....sebab dia ader tulisan jawi....lagipun tengok dia pusing macam mana......bini pun redhalah.....teruk tul kan....

bila tengok web dia yerlah ...jam ni ikut pusingan tawaf kaabah....aku pun ngah pening tengok jam ni ....kalau nak tengok lama gila aku tenung pukul berapa ni....kalau nampak orang pakai jam ni jangan ko ingat jam dia habis bateri ke apa.....ini antara hobi pelik suami aku ....dia memang suka tengok benda tu lain dari yang lain....itu pun aku tak cerita apa lagi yang pelik masa dolu2 dia beli......jadi aku kenalah terima hobi pelik dia.....anyway thank you yer my darling coz bagi isteri pakai jam pelik ni.....jangan lepas ni benda pelik lain sudah.....fengsan....


NILAH JAM ....BEKAS DIA CANTIK......

CUBA TEKA PUKUL BERAPA.....TAK INGAT JAWI LATEW

lagi satu cerita aku nak cerita.....suami aku ni kreatif sikit orangnyer.....kalau buat keje mesti teliti taknak kotor2.....tak macam aku ni ribut huru hara ntah apa yang dikejarkannya....aku pun tak tahu....tu sebab selalu kena marah.....biasalah suami isteri ni mesti ada sikap contra sikit barulah syerasyi.....hahaha....

dari muda lagi masa zaman cintan cintun dia buat macam2.....ker nak menunjuk kat aku masa tu konon berbakat lah tu....taklah memang dia kreatif ....akuilah...akuilah...

salah satu contoh yang dia buat ni tempat pengantung kunci ni.....comel tak....sebenarnya ada lagi dia buat tempat bekas macam ikea lah....tapi gambar tak der....kalau kawan kat tempat keje tu mesti dia suruh buat macam2....



ini handmade tau.....kalau nak suruh buatkan pun boleh

nak sangkut kat seluar senang taklah hilang



oklah sampai situ jer aku nak cerita......kalau kita ada bakat itu adalah salah satu anugerah yang diberi jadi janganlah sia2 kan....


babai....

3 comments:

  1. berpinar gak aku tgk jam td hehehe pukul berapa...hehehe kul 7 kan

    ReplyDelete